T-banan

Säger bara de T-baner uch för att stå och vänta på t-banan till jobbet i en och en halv timme. Idag trodde jag att min tå hade frysit sönder. Ska nog köpa dem där otroligt fula skorna som tål 51 minusgrader efter den här dagen. Rent av kaos inga t baner gick idag mellan stortinget och majorstua. De är där de flesta alltid åker förbi. Oslo går i konkurs bara för att det snöar?? Det har snöat hela helgen då kan väl dem förbereda sig lite och sätta in personal på söndag som fixar allt och även vara beredda på att sätta in ersättningsbussar? 
 Så iallfall, efter en timma tog jag trikken och kom till jobbet så där lagom sent 1,5  timma. Men eftersom Oslos halva befolkning var försenade idag till sina jobb så känndes det inte så farligt när man står där och väntar kan man liksom inte göra så mycket man får helt enkelt ta de lungt och inte brusa upp sig hade rätt roliga tankar när jag stod och vänta. För så fort jag tänkte något negativt börja jag frysa igen..:P Tänk på alla jenter som hade högklackat och inga vanttar eller mössa som tur är har jag alltid de  med mig eftersom jag jobbar på dagis.

Klaga kan man få göra ibland.

LOVE AND LIGHT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0